Montering af karosseri

Jeg skal ikke gøre mig selv til ekspert på området, men bare vise med ord og billeder hvordan jeg gør.

Lige en opdatering, jeg er et par gange blevet spurgt om, hvorfor man ikke bare bruger de bøjler som man kan se anvendt på forsidebilledet.
Mit svar, been there, done That, det virker ikke!!
Jo det virker, MEN, hullerne bliver meget hurtigt ovale, så karosseriet kan bevæge sig op og ned, som man accellerer eller bremser, og det er kke optimalt for køreegenskaberne.

Jeg starter med at måle ud til hvor de forreste nåle skal sidde, for at få plads til styretappen under snuden.
65 mm fra front af body, og så 3,5 mm fra bundkant af body. (rettet 15/7-2018, efter input fra Svend Lauridsen)
Når de forreste nåle er formonteret, sætter jeg body fast på chassis, og prikker hul til de bagerste nåle, når jeg er tilfreds med placeringen.
Det kan være svært at se nålerør igennem en malet karosseri, så man kan gøre det før bemaling, eller sørge for ikke at male hvor nålene skal sidde.
Når formontagen er tilfredsstillende, tage jeg nålene ud igen, og begynder den egentlige montage.
Jeg starter med at sætte et stykke glasfiber armeret tape på indvendigt, med et kryds i armeringen, hvor nålen skal sidde,

Og prikker hul i tapen fra ydersiden.

Dernæst foldes tape om på ydersiden, og der prikkes igennem tape fra indersiden, og den rigtige nål sættes i, og så afslutter jeg med et stykke tape på ydersiden, så nålen ikke arbejder sig ud, jeg gider nemlig ikke miste en nål under løb, det koster som regel mange omgange at sætte en ny i.




Og sådan gør jeg med alle 4 nåle,
Til slut giver jeg lige de 4 nåle et svagt buk, så de går lidt strammere i nålerøret.